Directoratul Național de Securitate Cibernetică atrage atenția: noua formă de înșelăciune, ce trebuie să știi
Utilizatorii unor aplicații de mesagerie și SMS sunt ținta unei noi campanii înșelătoare, avertizează experții Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC).
„Atenție la propunerile primite prin intermediul aplicațiilor de mesagerie sau sms, care vă prezintă oportunități de angajare sau de investiții ce promit câștiguri rapide! Unii utilizatori din România au început să primească astfel de mesaje: ‘Bună, ați fost selectat pentru un job part time/full time, mai mult de 900 de zile. Acceptă acest post vacant’. Mesajul primit are și un link care, odată accesat, redirecționează utilizatorul către aplicația de mesagerie #WhatsApp și deschide o conversație cu infractorii cibernetici din spatele acelui contact. În urma conversației avute, aflăm că putem câștiga bani rapid prin obținerea de comisioane din ‘unele comenzi virtuale’ menite să ‘crească datele de vânzări’ ale unor comercianți cunoscuți la nivel internațional. Potențiala victimă este invitată, apoi, să-și facă un cont pe un site, unde trebuie să furnizeze date cu caracter personal, apoi este redirecționată către un canal de #Telegram, unde i se explică pas cu pas ce trebuie să facă. Canalul de Telegram are deja un număr impresionant de urmăritori (aproape 50.000)”, precizează DNSC.
Înșelăciunile devin mai complexe
”În cele din urmă, din conversațiile existente pe acest canal de Telegram ‘iGOGO’ se observă promovarea unui sistem piramidal de câștig bazat pe invitarea unor noi ‘clienți’, la care se adaugă ulterior o componentă de investiții în criptomonedă. Astfel, pe termen mediu există pericolul ca atacatorii să extragă nu doar de date personale, ci și date financiar-bancare de la utilizatori”, atrag atenția specialiștii în securitate cibernetică.
Echipa DNSC menționează că va analiza în continuare acest tip de scam și va lua măsurile necesare în acest caz.
”Dacă ați oferit date financiare sau date de card în urma accesării unor astfel de link-uri pe social media, vă recomandăm să luați imediat legătura cu banca pentru blocarea cardului și monitorizarea tranzacțiilor din cont! Dacă ați suferit pagube materiale, va trebui să depuneți o plângere la Poliția Română. Totodată, notificați Directoratul la 1911 sau pe mail la alerts[@]dnsc[.]ro. ”, notează reprezentanții DNSC.